barasaravendela

"Den materiella lyckan är den sanna lyckan"

Funderingar och gammal arkivbild

Kategori: Allmänt

Min blogg heter BARASARAVENDELA, som ni säkert vet!
Förut hade jag som "undertitel" Memento Mori eftersom jag tycker om det uttrycket.
För ett tag sedan bytte jag till "Den materiella lyckan är den sanna lyckan", en egenkomponerad slogan med en stor nypa ironi inblandad. Dock stämmer den ganska bra på mig eftersom jag kan bli helt salig över nya, fina, materiella ting!
 
Dock fick jag ett par frågor till varför jag bytt, och även någon som inte ansåg att "Den materiella lyckan är den sanna lyckan" va en bra fras...
 
Därför har jag funderat på att byta.
 
Min kära syster med pojkvän ansåg detta vara bra: "Ensam på Tullen" (själv är jag extremt tveksam till denna alltså...)
En annan fras som jag råkade yttra i ett samtal om barnaskaffande: "Först Porsche, sen barn" (karriär före kids med andra ord...)
Något jag ofta säger: "En ingrediens - shot, två ingredienser - grogg, fler än två ingredienser - drink!" (logik i sin bästa form...)
Och något som jag i skrivande stund kom att tänka på: "Visdomständer, myggbett och sömnproblem" (eftersom det är det som plågar mig just nu...)
 
Nå, vad tycker ni?!
Finns det andra som är bättre kanske?!
Kanske: Hälsningar från Sveriges regnigaste stad...
 
Tåls att funderas på ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: