barasaravendela

"Den materiella lyckan är den sanna lyckan"

nespresso

Kategori: Allmänt

Kom på idag att igår började mitt nya liv (eller försökan till ett nytt, bättre liv)
Detta kommer innebära:

  • Minska kaffeintaget till max 3 koppar/dag (känns lite dubbelmoral att jag igår då beställde nytt kaffe till jobbet för 1300 kr)
  • From nästa vecka tre pass på Friskis/vecka
  • Avstå godis, snacks och andra gottigheter i så stor utsträckning som möjligt (att helt förbjuda funkar inte för mig)
  • Tänka på impuls- och småshoppingen (bättre spara och köpa det jag vill ha en massa skit jag aldrig använder)
  • Bli bättre på att planera min tid
  • Bli bättre på att prioritera min tid och mina val (vill börja rida mer igen, saknar det så)
  • Bli bättre på att hålla kontakten med vännerna

Skulle kanske kunna kalla detta för mina nyårslöften, men jag väljer att istället se dem som riktlinjer ;)
Kommer säkert inte klara av att hålla allting (bara för att det är nytt år är jag ju inte en annan människa liksom)
men man kan alltid försöka!
Skam den som ger sig!

Ha det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: