barasaravendela

"Den materiella lyckan är den sanna lyckan"

ringring

Kategori: Allmänt

Samtal mellan mig och en kund för en lite stund sedan:
(observera att kunden bryter extremt mkt på något öst-språk, och att jag är s och kunden k)

S: Aica trading det är sara
K: Ja hallå, detta er hsldjfs frå bergmanss möndal
S: ja, hejsan
K: nvjnvgflsdnvvlnsmad Duffel
S: Ursäkta vad sa du?! Är du intresserad av en duffel?
K: jaa.. sakflnsflcx Lager?
S: näe, vi har tyvärr inte så många dufflar kvar på lager
K: den klassiska!
S: Jag kan se efter, har du något artikelnummer du är ute efter?
K: den klassiska! ehh 5, ehh 1, ehh 2! 46! storlek 46!
S: Ja, talar du i svenska eller engelska storlekar?
K: ehh, liten!
S: Ja, okej, en svensk 46 då, ja den har vi i mörkgrön och New Tan kvar
K: grön, nej! och tan... nvlgvfsjglnv brun?
S: Hmm, nej den är mer beige!
K: Beige... Jaaaa, do sa tään! Ja, den jag vill ha!
     Privat, jag har en jacka nclkfliefnb, 4 år, cknkdsfjhosldnvds, mvflkvnlsdvnsldnvsdlvnsdlnsdlvnlldcndcn       dvlöndlkndlsdnvglvmsnvgösmgfeö
S: Jaha! Där ser man!
K: liten storlek, 46, mocka, som kaffe?
S: Den du har beställt menar du? Näe Beige!!
K: Jaha, jaaa, den jag vill ha!
S: Bra, då skickar vi den till dig imorgon eller fredag! Tack så mycket, Hej då!

Phu, fattade knappt hälften av vad snubben sa!!

Ha det!

Kommentarer

  • Jullan säger:

    hahahaha

    2010-11-10 | 22:56:20

Kommentera inlägget här: