barasaravendela

"Den materiella lyckan är den sanna lyckan"

död

Kategori: Allmänt

Mördar Charlie har varit framme igen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg hittade min far en död ekorre i vår carport. Jag var då inte helt säker på att det var vår söta lilla Charlie som dödat den.
Men igår fick vi bevis...

Min far och jag hade precis avnjutit en mycket angenäm måltid (hamburgare för er som undrar) då vi hör en jamande utanför den öppna altandörren. Vad konstigt tänker jag att han inte går in när dörren är öppen så jag kikar ut genom dörren.
På gräsmattan framför garaget ligger Charlie utsträckt och då han ser mig sträcker han på sig och jamar stolt.
Pappa tittar också på vår lilla katt och vi inser att den bruna klumpen framför honom är, eller rättare sagt, hade varit en mus.
Vi berömmer såklart lillen för att han varit så duktig och jag kan säga det att stoltare katt får man leta efter! Han låg där och åmade sig och tyckte att han själv varit jätteduktig ;)

Vår katt går numera under namnet Mördar-Charlie!



R.I.P lilla musen

Ha det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: