barasaravendela

"Den materiella lyckan är den sanna lyckan"

separationsångest

Kategori: Allmänt

Det är jobbigt att städa garderoben... har därför tagit en lunchpaus, och nu sitter jag med en syrupcappu  a la sara och en tallrik färsk ananas :D mumsigt!
och för er som inte vet vad en syrupcappu a la sara är: det är en egengjord cappucino med en skvätt sirap i ;) Huuuur svårt som helst!

Det värsta med min garderobstädning är att jag får sån separationsångest. Jag har min garderob full av kläder, men ändå har jag ingenting att ta på mig. Detta kan ju bero på att jag inte kan slänga saker!

Vissa kläder har jag aldrig använt, eller använt typ en gång, och kommer aldrig använda igen. Men jag har ändå inte hjärta att slänga dem, nån dag kaaanske de kommer till användning...
Ibland prackar jag också på min mor mina gamla kläder bara för att jag inte kan slänga eller ge bort dem, och då vet jag ju att dom finns kvar också! Smart va?!

Förra gången jag rensade min garderob, i vintras, slängde jag faktiskt bort en hel del. Typ grejer jag inte använt på sådär tre år... Ändå upptäckte jag nu saker som jag inte ens visste att jag hade!

Sen är jag ju så löjlig att man fastnar för vissa plagg, man är nästan kär i dom! Typ mina Calvin Klein trosor med fjärilar på som är alldeles förstora och som jag inte använt på hur länge som helst, dom får bo kvar ändå!
Samma sak med mina Puffa-pikéer, dom är ju snygga liksom. Kommer jag använda dom? Troligtvis inte...

Jag är shoppingberoende! Phu, första steget taget, att erkänna...
För trots att jag knappt får plats med mer kläder i min garderob känner jag ett tvång att bara ha mer. Jag älskar kläder.

Kan ju bero på att jag är född in i det. Jag skyller på pappa! Allt är hans fel! ;D hans fel att jag nu har upptäckt min samling av jackor... Nu när jag hängde in mina vinterjackor och tog fram sommarjackorna upptäckte jag detta:

Mina vinterjackor:
Två Puffa-dunjackor, samma modell men olika färger
En randig dunjacka som vart mammas
En vinter-Barracuta, grå
En lång duffel, brun
En kort duffel, svart
En skepparkavaj, svart
En annan svart kappa
En "finjacka", svart
En brun Puffa-dunjacka


Mina vår-sommar-höstjackor:
Två svarta Puffa jackor, exakt samma, lite olika storlekar
En mossgrön Puffa jacka
En röd liten "sommarjacka"
Jeanjacka
En tjockare kavaj, marin
Brun höstjacka
Beige Barracuta
Blå tunn Puffa-dunjacka
(Två tunna kavajer)

+ de som jag och mamma har tillsammans...

jag tror det var alla... Inte HÄLSOSAMT!
Ändå har jag aldrig något som passar till mina kläder... Dagens i-landproblem? JA!

Här kommer även en bild på en tröja som jag aldrig använt men som jag inte har kunnat slänga eftersom den är unik! Che Guevara parodi ;) hihi

 
 

Kommentarer

  • korv säger:

    haha är det jag som är efter, eller vad är "puffa" för något? :P

    2010-04-24 | 19:28:20

Kommentera inlägget här: